piątek, 5 października 2012

Wypadek na koncercie

Earth song Monachium 1999 r upadek Michaela

Ostatni raz Michael wykonał „Earth Song” dla publiczności 27 czerwca 1999 roku w Monachium, w Niemczech. Koncert był drugą z imprez dobroczynnych organizowanych przez Jacksona (pierwsza odbyła się w Seulu, w Korei), pod nazwą „Michael Jackson & Friends – An Adventure of Humanity”.Kiedy Michael śpiewa, na scenie z trzech części składany jest wielki stalowy most. Był to specjalny punkt występu, który wcześniej wykorzystywany był tylko raz, kilka dni wcześniej w Seulu. I ten właśnie element podczas występu zawiódł, i gdy Michael miał zostać na nim opuszczony coś zawiodło i spadł z około 18 metrów. Jak później powiedział, spadając podskoczył, co trochę zamortyzowało upadek. Wszyscy ogromnie się przerazili, bo wyglądało to strasznie, ale Michael jak prawdziwy showman dokończył piosenkę, oraz cały koncert, a dopiero po, został odwieziony do szpitala z urazem kręgosłupa, który dokuczał mu do końca życia. Potem powiedział, że w swojej głowie słyszał głos ojca, „Michael, nie zawiedź publiczności!”

  W 6 minucie widać jak Michael spada

Wspomnienia kilku osób, które widziały upadek:
"Z mojego miejsca nie było widać, co się stało, dlatego dalej grałem,” wspomina Brad Buxer. „Miałem wrażenie, że na scenie dzieje się coś dziwnego, ale wciąż słyszałem, że Michael śpiewa. Kiedy opadł dym, zobaczyłem, że spadł most.”
Makijażystka Jacksona, Karen Faye, powiedziała, „że jej serce stanęło,” kiedy zdała sobie sprawę z tego, co się stało.
„Najpierw zobaczyłam na scenie jedną rękę,” wspomina Karen Faye, „później pojawiła się noga, druga ręka i druga noga… Wdrapał się na scenę i dokończył ‘Earth Song’! Opadła mi szczęka, byłam zdumiona i poczułam ulgę."
Organizator koncertu, Brytyjczyk Rikki Patrik, próbował później wytłumaczyć, co się stało. „Sądzimy, że musiał przerwać się kabel, albo coś w tym rodzaju. To było przerażające. Publiczność krzyczała i płakała. Wszędzie biegali ochroniarze. Dla Michaela również musiało być to przerażające. Ale udało mu się wspiąć na scenę. Chwiejnym krokiem dotarł za kulisy, gdzie stałem i upadł na krzesło. Widziałem, że bardzo cierpi, krwawił z tyłu głowy.

Michael Jackson Earth Song
W piosence Earth Song, Michel wyraża ogromny ból i żal z powodu zniszczenia naszej planety. Gdy słucham tej piosenki to zawsze ciarki przechodzą mnie po plecach, sami posłuchajcie ile Mike przesyła nam emocji przez swój głos, jak nim świetnie manipuluje. Żałuje, że nigdy nie słyszałam tego na żywo.

16 komentarzy:

  1. Love Lives Forever and so Invincible Michael. Hail to Thee Michael The King of Kings. nawet śmierć go nie pokonała. Zostanie Królem już na zawsze:)

    OdpowiedzUsuń
  2. michael jackson byl najwspanialszy czlowiekiem na swiecie tak naprawde jego dusza krwawila jak widzial krzywde i biede i dlatego jako jedyny rozdal najwiecej pieniedzy niz kto kolwiek wspanialy geniusz

    OdpowiedzUsuń
  3. Poleciała mi łza, kiedy przeczytałam że bardzo go bolało. Dla fanów cierpiał do samego końca występu. Żeby tak się poświecić dla ludzi którzy go kochają trzeba mieć wielkie serce! Też żałuje że nigdy nie zobaczyłam go na żywo i że już nigdy nie poproszę go o autograf.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety urodziłam się w tak beznadziejnym roku że już troszkę za późno aby iść na jego koncert itp. dlatego zawsze wolałam się urodzić np. w 1968r. czy jakoś tak, wtedy może bym chodziła na jego koncerty i poprosiła go o autograf. Jakbym się urodziła w latach 80 też by mi nie przeszkadzało tylko że byłabym dużo młodsza od niego... Też żałuje i chyba już do końca życia będę...

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochani młodzi - nie wierzcie, proszę, w kalumnie, które krążą wokół Michaela. To był wspaniały, uczciwy, bardzo wrażliwy i mądry człowiek. Kochał ludzi, zwierzęta i przyrodę, a poprzez utwory walczył o pokój na naszej planecie. Zgubiła go popularność i zero intymności w życiu, gdyż paparazzi dla zysku i mediów nie pozostawiali go ani na chwilę. Jak człowiek może to wytrzymać? Michael, dla mnie, na zawsze pozostaniesz Wielkim Artystą. Nie ma już takich i nie będzie, chyba że mały Blanket odziedziczył Twój talent.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się w stu procentach , MY czyli ludzie , którzy kochamy go całym sercem wiemy wiele na jego temat , ja osobiście wciąż wszędzie szperam , by tylko znaleźć jak najwięcej potwierdzeń na niewinność naszego króla . poświęcam życie na oczyszczanie go , no obronę , bo kto będzie to robił jak nie MY ? Najdrożsi - był człowiekiem magicznym , tak dobrym , że ciężko sobie w tych czasach wyobrazić kogoś tak cudownego , a więc wypieramy , nie wierzymy. Jak ktoś mądry powidział : był aniołem chodzącym po ziemi. Tego się trzymajmy , bo taka jest prawda na temat naszego najdroższego Michaela. Przez nienawiść ludzką zostało złamane mu serce , dlaczego musieli oskarżyć o molestowanie akurat kogoś kto oddałby życie , by ratować dzieci ? Miał ciężkie życie i wciąż musiał zmagać się z problemami . Jutro mija 5 rocznica jego śmierci , stąd mój wywód . Michael , gdziekolwiek jesteś , w moim sercu pozostaniesz na zawszę . Kocham Ci całym sercem i dziękuję , że odmieniłeś mi życie , dziękuję za to , że byłeś tak wspaniały . Dziękuję za muzykę bez której ni wybyobrżam sobie życia . Spoczywaj w pokoju nasz Aniele . Nigdy Ci nie zapomnę . I love you most .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyje z żalu czytając te posty,a przecież w tym roku mineła już 8 rocznica jego odejścia(nie mogę napisać tego słowa,bo nie pisząc i nie myśląc wydaje mi się,że on dalej jest) gdzieś tam ze swoją rodziną w swojej posiadłości,którą tak bardzo kochał

      Usuń
  7. Najwspanialszyszy... Zawsze myslal o innych, a ci go jeszcze oczerniali o te molestowania. On zrobil tyle dobrego, ale ludzie wola i tak oskarzac niewinnych.

    OdpowiedzUsuń
  8. No nieźle ja bym upadła i zwijała z bólu a on wciąż śpiewał. Po tym wypadku widać było że ledwo mógł dokończyć piosenkę (ból widać było po twarzy). Wielki Szacun ( ;

    OdpowiedzUsuń
  9. W mojej szkole mam pewien problem. Wszyscy mi mówią że słucham muzyki debila,pedofila i zboka oraz że wygląda jak baba.Ja oczywiście bronie Michaela ale wiadomo w grupie siła więc zawsze mnie pokonają. Wy też macie taki problem ? Jak się to kończy ? Macie jakieś sposoby na nich? Proszę piszcie! Jestem Luiza mam 11 lat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz poszukać jakieś osoby, które też uwielbiają Michaela i razem się stawiać. Jakbym była na twoim miejscu to bym się rzuciła na nich z pięściami, ale ty tak nie rób (chyba, że naprawdę chcesz).Spore opóźnienie, ale jestem na tej stronie 1 raz

      Usuń
  10. 55 years old Environmental Tech Danielle Gaylord, hailing from Rimouski enjoys watching movies like Colossal Youth (Juventude Em Marcha) and 3D printing. Took a trip to Hoi An Ancient Town and drives a Viper. zajrzyj tutaj

    OdpowiedzUsuń